Разрастващ се рекламен бойкот срещу „Х", някогашния „Туитър“. Европейската комисия и големи корпорации като Ай Би Ем, Епъл и Уорнър Брадърс спряха рекламите си в социалната мрежа.
Причината – тревожен ръст на дезинформацията и на езика на омразата
Компютърният гигант Ай Би Ем се позова на доклад, според който реклами са позиционирани до съдържание, възхваляващо Хитлер и нацизма. "Ай Би Ем проявява нулева толерантност към речта на омразата и дискриминацията и ние незабавно спряхме всички реклами в Екс, докато разследваме тази напълно неприемлива ситуация", се казва в изявление на корпорацията.
Снощи от Белия дом обвиниха собственика на „Х“ в разпространяване на антисемитска лъжа, противоречаща на основните ценности на Америка. Милиардерът е отговорил в сряда на собственика на акаунт, който е написал, че еврейският народ насърчава "омразата срещу белите", със следното съобщение: "Вие казахте самата истина".
Според Белия дом публикацията наистина отразява теорията на конспирацията, популярна сред белите националисти, според която евреите имат секретен план за насърчаване на тайната имиграция в западните страни, за да подкопаят господството на бялото мнозинство. Тази теория на конспирацията беше възприета по-специално от извършителя на нападението срещу синагогата в Питсбърг през 2018 г., при което загинаха 11 души.
"Неприемливо е да се повтаря лъжата на извършителя на най-смъртоносната антисемитска атака в историята на САЩ", заяви в изявление Андрю Бейтс, говорител на Белия дом, имайки предвид атаката в Питсбърг, съобщава БТА.
Напиши коментар